Er zijn grote veranderingen gaande in de samenleving. De digitalisering en robotisering zorgen ervoor dat ontwikkelingen sneller gaan dan ooit tevoren. Dit levert allerlei problemen op. Van industrieën en bedrijven die veranderen tot op persoonlijk vlak de stress van het continu aanpassen aan nieuwe situaties en om leren gaan met de vele prikkels.
Het levert ook kansen én heel veel mogelijkheden op. Nu al, maar zeker ook in de toekomst. Zelfrijdende auto’s een computer met je hersenen aansturen, een dokter die je onderzoekt met een handscan… Mogelijkheden waar uw zoon of dochter ongetwijfeld mee te maken gaat krijgen.

Dit betekent dat ook het onderwijs moet veranderen. We moeten onze leerlingen voorbereiden op de vele veranderingen die zij tegemoet kunnen zien.

Klaar voor de toekomst

Bij Winford Academy stimuleren we de leerlingen om erachter te komen wat hun talenten zijn. Wat ervoor nodig is om daar te komen waar ze willen. Wil je bijvoorbeeld een eigen bedrijf beginnen, of word je liever ontwerper, ict-er, of ……..? Wij geven onze leerlingen 21e eeuwse vaardigheden mee zodat ze goed voorbereid zijn op hun toekomst.

Vanaf het eerste jaar ben je als leerling bezig met onderzoeken, problemen signaleren, zelf oplossingen vinden, zelf de uitdaging aangaan en omgaan met media en ict. Naast zelfstandig leren werken is samenwerkend leren belangrijk en leren wij welke rollen er bij samenwerken om de hoek komen kijken. Kortom, Winford gaat samen met de leerling op pad om te leren hoe je kritisch kan denken, hoe wij in de moderne tijd met elkaar communiceren en samenwerken, wie je bent en hoe je binnen onze samenleving die persoon wordt die ertoe doet.

Technologie helpt ons

Op Winford werkt iedere leerling met een speciaal digitaal leersysteem die leren uit een boek combineert met online leren in een persoonlijke en besloten leeromgeving. Maatwerk dus. Een individuele leerroute. Het voordeel hiervan is dat er voor iedere leerling een ideale mix voor handen is van vakken, opdrachten en een persoonlijk ontwikkelplan.

Leerlingen hebben toegang tot alle leerjaren en niveaus. De docent kan individuele ontwikkelplannen maken en aangeven per leerling wat hij of zij behandeld krijgt. De technologie is daarmee een verlengde van de leraar en deze kan zich richten op de ontwikkeling en prestaties van de leerling. Op het juiste niveau en met het juiste tempo.

 

De combinatie van het leren uit een boek en een persoonlijke digitale leeromgeving versterkt elkaar en is het juiste gereedschap voor de individuele leerling. Blended leren noemen wij dit.
Leren vóór en mét 21e eeuwse vaardigheden.

 

Onze opleidingen:

VWO

Ben jij klaar voor je toekomst?